lördag 27 november 2010

Bröllop

Hejsan!

Idag har vi varit på ett bröllop i kyrkan som ligger ca. 100 meter från vårt hus. Vi fick reda på det i torsdags för att flera av våra elever skulle sjunga där och Apirak (hostelpappan) skulle prata under vigselgudstjänsten. Dagen till ära var vi för första gången líte uppklädda i Thailand, man ville ju inte komma dit helt i vanliga kläder. Vi var väl i tid och ville ha platser lite längre bak för man känner ju sig ändå lite som "besökare" när man inte ens känner de som ska gifta sig. Men det är ganska vanligt här och alla är välkomna!



Det var inte ett "äkta" karenbröllop utan bruden hade vit klänning och under vigseln kände man igen vissa saker från den amerikanska traditionen men det var trevligt. Eleverna sjöng och vi som även hört dem öva på elevhemmet förstod att de var lite nervösa för de sjöng mycket tystare än de brukar fast fint såklart. Jag känner igen det där och det är förståligt! Eller hur var det nu?! KÖTTA, SHAKA, LE! (okej, lite internt men jag saknar er S.U.N.K-vänner). Kärlekssången har för övrigt fastnat på min och Louise hjärnor efter att ha hört den såå många gånger. Vi går båda två och nynnar på den rätt som det är (typ hela tiden)! ;)


Eleverna sjunger i kyrkan

Sångövning på hostlet:)

Efter blev det mat och sen försvann alla rätt fort så vi var lite vilsna. Var det slut? Skulle det hända något mer osv? Men nej, bröllopskalaset var slut och Louise och jag gick hem efter endast lite drygt 2 timmar. Haha verkligen lite skillnad från Sverige men det var roligt att få se och jag hoppas vi får fler chanser. :)

4 kommentarer:

  1. Oj, vad häftigt! Läskigt att det var slut efter 2h, haha. Vi ska på katolsk bröllop idag... vadå sammanträffande?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild!
    Är den lilla tjejen brudnäbb, eller man kanske inte har den traditionen där borta!?
    Trevlig första advent önskar jag dig och din fot, jag hoppas att den snart blir bättre!
    Stor Kram.

    SvaraRadera
  3. Linn: japp, de hade faktiskt 4 stycken tror jag! Tack, lite blandade känslor idag för det är aningen jobbigt att försöka få julstämning med 28 grader och sol ;) Min fot repar sig ganska snabbt så det känns bra! Hoppas du fick en mysig advent :) Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Haha! Du får ha körövning med dom Nesse! Du har ju stenkoll på hur man ska få igång ungarna, det hör jag det! ;) Åh snos. Jag ska svara på ditt mail snart. Jag lovar...

    SvaraRadera