lördag 20 november 2010

Loy kratong

Denna helg firas det loy kratong och vi är Chiang Mai för att uppleva detta. Igår var vi på stan och kollade på en parad, var vid templet när de skickade upp ljusballonger och runt floden där människor lägger i blomstersaker med ljus i. Det är också jättemycket fyrverkerier och ståhej som jag kan tycka förstör stämningen litegrann men allting var ändå väldigt vackert att se på. Alla ljus mot himlen var så fint! Vi trängdes verkligen bland hur mycket folk som helst och firandet håller på ända fram tills måndag. Det var aningen svårt att sova eftersom smällandet höll på hela natten men det gick ändå bra till slut. Men egentligen; vad gör det? Det är ju inte varje dag man upplever detta!

Här kommer två bilder från Louise kamera (jag kanske laddar upp mer senare):



En sista sak! Igår köpte Louise och jag biljetter till Phuket den 28 december till 4 januari. Det kommer bli riktigt härligt och roligt att få fira nyår där med hennes familj :)

Ha det bra! 

6 kommentarer:

  1. Glad Loy Kratong! Eller God Loy Kratong! Eller Grattis på Loy Kratong! Hur man nu än säger så hoppas i alla fall jag att du har det bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du får vara med om så många olika upplevelser. När du kommer hem tycker du nog att tiden stått stilla här. Men det gör den inte. Advent närmar sig med stormsteg. När vi tänder ljusen ska vi tänka på dig!!
    Må så gott! Carin

    SvaraRadera
  3. Det låter underbart med lite sol och badsemester! Snart lyser stjärnor i alla fönster här hemma. Det är mysigt!Sköt om er. Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Hej! Roligt att läsa om hur du har det. Du är så modig!Jag tror att du är en toppenpedagog med massor av tålamod. Njut av värmen, här är isiga vindar. Ska hem till dina gulliga morföräldrar på viltkalas på fredag, då är jag säker på att vi kommer att prata om dig! Kram från fam. Thorsvret (Fredrik saknar dig på hotellet, särskilt nu när det är trämarknad)

    SvaraRadera
  5. Linn: jag har ingen aning om vad man säger! Borde kanske ha tagit reda på det?! Ha det bra! Kram!

    Carin: Ja tack det är så roligt och spännande med allting! Vad mysigt med advent, det är ändå inte samma sak här som i Sverige så jag kommer sakna det massor. Nu får ni räkna ner dagarna till julmys! Jag tycker att tiden går fort och jag har ingen aming om hur det kommer kännas när jag kommer hem. Det får vi se :) Jag tänker på er, KRAM!

    Ingrid: Ja det ska bli så härligt! Det är verkligen svårt att tänka sig vädret, kylan, mörkret med mera när man här smälter bort i värmen, verkligen två olika världar. Åh så mysigt med advent, vi får se om vi lyckas få lite adventsmys här på söndag! :) Ha det fint! KRAM!

    Familjen Thorsvret: Va roligt att höra från er! Hoppas allting är bra! Jag trivs toppenbra och tänker mig inte precis som modig (haha) men tack iaf. Det är roligt med eleverna hela tiden så de är ganska lätta att ha att göra med. Va kul att ni ska dit, då måste ni hälsa från mig! (det kommer kanske förvåna dem lite för de kan inte datorer så bra) ;) Ja, va roligt med trämarknaden, läste om det och hoppas att de fick en bra helg.. Jag hoppas också komma tillbaka när jag är hemma :) Ta hand om er och ha det fint! Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Kul med nyår i Phuket! Gött Nesse! :)

    SvaraRadera