söndag 14 november 2010

Söndag!

Hallå!

Idag så tänkte vi gå på Gudstjänst på elevhemmet som de har berättat för oss att de brukar ha men tydligen inte idag. När vi kom dit var det nästan helt tomt på elever så vi drog vidare till en kyrka där vi trodde att vi skulle hitta hela gänget men det gjorde vi inte. Det var bara några stycken av dem på den Gudstjänsten men det gick bra ändå, efter fick vi lunch och sen hade vi en chill eftermiddag.

Min cykel är just nu trasig för kedjan hoppar hela tiden men Louise och jag behövde ändå ner till stan för att köpa mat och annat. Så jag skjutsade henne på den fungerande cykeln och vi drog till marknaden och handlade. Jag kan inte säga att vi fick mindre blickar på oss idag, alla måste ha tyckt att det såg väldigt roligt ut och stirrade som bara den. Man kan bli aning irriterad på detta ibland och jag vet inte om jag någonsin kommer att vänja mig vid att vara så uttittad. Det är verkligen en ovan situation!

Vid sju-tiden så drog jag min icke-fungerande cykel baklänges till elevhemmet eftersom hjulet stannar annars. När vi kom dit så är eleverna alltid snabba med att vilja fixa den och de är så hjälpsamma. Sist min cykel var trasig så tror jag att jag hade fem stycken killar som höll på och mixtrade med kedjan men nu ska iaf Apirak byta ut den så förhoppningsvis kommer den inte "hoppa" lika ofta.

Anledningen att vi åkte till elevhemmet denna söndagkväll var att det var "lek-tajm", något som eleverna själva håller i. Det var så roligt och även om vi inte riktigt fattade allting och kände oss lite som åskådare ibland så var det en väldigt härlig stämning med mycket skratt. Många av lekarna handlade just om att man skulle göra lite pinsamma saker! Det kunde vara sjunga, dansa, berätta vilken kille man gillar osv. Jag blev till exempel utsatt för sjungningen så det blev ett "bä bä vita lamm" framträdande. Vi hade väldigt kul och alla var liksom peppande och uppmuntrande mot varandra hela tiden när man skulle göra nåt. Det finns en sådan härlig gemenskap och stämning mellan alla här på elevhemmet. Det är som en liten familj på ca. 65 personer! :)


När jag kom hem skypade jag lite med familjen som är på farsdagsmiddag hos mormor och morfar. Just det! innan jag glömmer; Grattis Pappa! Hoppas du haft en riktigt bra dag! ;)

Imorgon är det ny vecka och jag ser fram emot att få undervisa igen! Mina elever är så underbara och jag gillar dem bara mer och mer för varje dag som går...

Hoppas ni haft en bra helg i Skåre med 150-årsfirandet! Stor kram till er alla :)

3 kommentarer:

  1. Underbart att höra att du tillfrisknat! Skönt att sjukvården verkar vara förstklassig. Gissar att mor och far varit lite oroliga,skulle jag ha varit i alla fall.Spelar liksom ingen roll om ens unge hunnit bli 19 ;) Sköt om dig nu och hälsa Louise också. Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vi skickar en hälsning ifrån ett regnigt och novembergrått Karlstad. Lars tyckte jag skulle skriva ett snöigt vinterlandskap så att du skulle få lite hemlängtan, men jag tillhör den ärligare sorten. Skönt att du har blivit frisk igen. Vi tänker på dig. Kramisar Carin och Lars.

    SvaraRadera
  3. Tack Ingrid! Det tycker jag med och jag fick jättebra vård! Jag kan lova att de var oroliga och det är väl så det kommer vara tills jag är i 50-årsåldern kanske?! ;) Ha det fint! Kram

    Haha, kan tro att det var så! ;) Okej, då blir jag bara lite avundsjuk då! Ni kanske inte tror mig men att vara här i Thailand har till och med fått mig att sakna höstrusket. När det blir snö kommer jag sakna Sverige jättemycket! Det är det bra med att vara borta, man kommer uppskatta vissa saker mer :) Tack, ja det är skönt att sjukan är över! Ha det så bra! Stor KRAM!

    SvaraRadera