lördag 16 april 2011

Om en månad...

...befinner jag mig på svensk mark och nedräkningen har redan börjat! Jag ser fram emot att komma hem och har faktiskt börja längta hem mer nu när det är så lite tid kvar. Man tänker mycket på Sverige och förbereder sig liksom. För det kommer bli konstigt och omvända kulturkrockar, fast jag vet nog inte riktigt vad som väntar men det känns bra. Jag vet bara att jag längtar efter att få krama om familjen och alla vänner igen, även om jag såklart kommer att sakna mycket i Thailand sen.

Här är det i alla fall bra! Vi har mycket som händer den sista månaden så jag tänkte bara uppdatera om läget medan jag kan. Vi håller fortfarande på att flytta runt och har de senaste dagarna varit på ett ungdomsläger i Pai, det var sådär kul för vi kände typ inga men det var helt okej. Vi har också firat Songkran i Chiang Mai med lite kompisar och det var jättekul! Man firar det thailändska nyåret och det som från början var en vacker religiös högtid är nu ett helt galet stort vattenkrig. Alla kastar på alla och det verkar vara extra roligt att kasta på turister och oss "vita". Om man gick på de värsta gatorna blev man totalt dränkt! Men vi kastade såklart tillbaka lika mycket och det var roligt att vara med på det hela! (av förklarliga blöta skäl har jag tyvärr inga bilder.. ;)

Igår kom vi till Mae Sariang för att möta upp hostelfamiljen och ta oss vidare till en by. Vi har sagt miljoner gånger att vi ska komma den 15-16 april till Aphirak men han är lite glömsk och karener är generellt inte så bra på detta med planering. Så när vi kom igår var de inte hemma men vi kan fortfarande bo på hostlet för det var några grannar där som typ "vaktar" stället. Problemet är att vi inte kan få tag på Aphirak när de är i byarna men enligt lite rykten så ska de komma imorn. Så vi hoppas verkligen att de gör det annars får vi fundera ut något annat sätt att ta oss till Sobkong på.Vi kanske kan lifta, mamma?! ;) Haha nejdå men saker och ting brukar lösa sig här även om det aldrig brukar bli riktigt som man tänkt sig. Men jag börjar bli van!

Ha det så bra allesammans och jag önskar er en Glad Påsk! Vi ses snart!

Kram Johanna

2 kommentarer:

  1. det ägde verkligen att prata med dig förut. puss

    SvaraRadera
  2. om det gjorde! och snart ses vi igen. det äger ännu lite till! :) puss och kram

    SvaraRadera