onsdag 27 april 2011

update

maybe I should write in english because I don't have the last three letters in the swedish alphabeth on this computer?? But NO, I decided not to because you can read it anyway!!

Okej nu ar det mycket pa gang. Idag har vi varit turistiga och vart pa elefantridning och rafting. Vi har ju knappt gjort nagra sadana saker for nar man bor har glommer man liksom bort vad man som vasterlanning borde gora i Thailand. I alla fall sa var raftingen riktigt kul da man forsade fram i en bat i floden. Vi paddlade for fullt tillsammans med var braiga guide och 2 britter i var alder (den ena killen var lite lat dock och slutade paddla hela tiden :)! Det var roligt for alla var sa imponerade av att vi kunde prata thai och kan typ 3 ord pa karen! Jag antar att de inte ar sa vana det i skaran av 99 % backpackers. Sen akte vi tillbaka och jag var dodstrott men nojd.



Imorn ska vi vidare med vara kompisar Oil och Anaan till hans by och vi visste inte att det var sa himla langt bort men det fick vi reda pa nyss. Vi ska typ till Mae Sot dit vi gjorde varan mardromsvisumresa i januari, men det ska nog ga bra denna gang, vi har bland annat en battre bil. Sen nar vi kommer tillbaka till Chiang Mai och ska vi sa fort som mojligt till Mae Sariang for att ta avsked till hostelfamiljen m.fl. Vi ska aven hinna aka till elevhemmet i Sop Moei och saga hejda och besoka en karenby till. Sen kommer dagarna i Chiang Mai susa forbi med allt det sista man ska gora innan man kommer hem. Men jag langtar och det kanns mest bara bra! Jag har ju redan gjort mina jobbiga avsked redan i mars och liksom forberett mig pa hemfard sedan dess sa nu kanner jag mig redo. Det finns sa mycket i Sverige som jag ser fram emot, inte minst att traffa familjen och vannerna!

Okej, detta var ett lite hattigt inlagg. Men nu vet ni iaf lite om resten av var tid har i Thailand!

Seeeeees snaaaaaart!!! :D

3 kommentarer:

  1. Vi ses snart! Tänk att man kan skriva det och veta att det stämmer också!? Längtar så! Unni sa till mig idag: "Nu var det längesen man träffade Nesse alltså!" Och jag är beredd att hålla med! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!
    Vilka enorma upplevelser du varit med om!!! Tur att du tagit så många kort för det kommer nog ta tid att smälta allt. Det skall bli så roligt att få träffa dig igen - snart är det 16 maj..
    Kram från Carin J

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara 15 dagar...

    SvaraRadera