onsdag 4 maj 2011

Sköna maj

Hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen för jag har varit borta. Men man får se det från den ljusa sidan, då finns det mycket att blogga om nu! För här har det hänt saker men det blir till att dela upp det lite när jag ska berätta om vad vi gjort de senaste dagarna. Hur som helst så fortsätter tiden att springa iväg och vi njuter för fullt av dagarna vi har kvar i Thailand. Det är inte långt kvar till Sverige nu och det känns så bra!! Jag längtar!

Vi har haft ganska intensiva dagar med resa till Mae Sot och flyktingläger, sedan direkt upp till Mae Sariang för att ta avsked av hostelfamiljen och även hunnit med att säga hejdå till familjen i Sop Moei. Efter det vidare till en by i bergen (Mae Pae) för att hälsa på två av våra elever och sen tillbaks till Chiang Mai. Allt detta och mycket mer på exakt 5,5 dag (inklusive allt resande ;)

För den intresserade försökte jag göra en liten karta över vår res-rutt som ni nog kan förstå blev ganska lång. När vi skulle från Mae Sot den 30 april och till Mae Sariang bestämde vi oss för att åka hela alltet i ett svep istället för att sova i Chiang Mai och få 2 (onödigt) resdagar. Wow, vi har verkligen blivit vana allt bil och bussåkande!

Okej, vi åkte i "nummerordning". Först bil ca. 6,5 timme (färg=blå), sen en bra buss 2 timmar (färg=röd) till Chiang Mai och därefter 4,5 timmar (färg=turkos) i en dålig buss till Mae Sariang.

Här är min fina karta:
1 = Mae Sot
2 = Lampang
3 = Chiang Mai
4 = Mae Sariang


Fler blogginlägg kommer inom kort men nu ska jag sova! Ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar