söndag 16 januari 2011

Leka, leka och leka lite till :)

Hejsan!

Vi har haft en bra helg med mycket roligt! Jättemånga bilder har tagits så tänkte inte skriva så långt utan istället lägga upp en massa sköna kort!

I fredags åkte vi till Sop Moei, där ett annat elevhem ligger. Tanken är att vi ska komma dit vissa helger och undervisa i engelska samt leka med barnen. De är i åldrarna 9-12 år och var ganska blyga men även väldigt nyfikna på oss. I alla fall så har vi spelat volleyboll, lekt lekar, bland annat pepparkakskull, tunnelstafetter och "ett, två tre, röda lyktan" eller som den nu heter "one, two, three, Stop!".

Sop Moei

Jättesöta små barn som vi lekte med



Leka leka leka

Idag har vi varit nästan hela dagen på hostlet. Det började med Gudstjänst kl. 10.30, sen spenderades tiden efter lunch till bland annat volleybollspelande, "översättning" av sånger (fonetiskt så att vi kan lära oss dem), fotande och allmänt gött häng med elever. Sen skulle vi åka hem för att äta och direkt efter det åkte vi tillbaka till hostlet igen för deras söndagslekar, det är en trevlig liten tradition. Idag frågade de även oss om vi hade några lekar så vi körde "samuraj" och några stafetter. Det blev lyckat och vi hade kul!

Efteråt så var alla på toppenhumör och killarna var bland annat helt galna, positiv bemärkelse! De spexade och dansade och vi har även lyckats fånga rätt mycket på film så nu ska jag och Louise snart försöka redigera ihop nåt. Jag hoppas att det kommer att gå att ladda upp så småning om men här är i alla fall några bilder!











http://equmeniapraktikant.wordpress.com/

Ha det fint så länge!

2 kommentarer:

  1. Tjenare Johanna!

    Vad häftig resa du gör, har läst igenom bloggen och håller mig uppdaterad framöver! Är allt bra med dig? Hur gick det med insamlingen från scouterna, blev det någon gitarr eller?

    Vi är i Tasmanien nu och ser oss omkring, det är ett himla nice landskap! Men snart blir det Ausrtalien igen :D

    HAde gött så hörs vi

    Kram

    / Martin

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Kul att höra från dig här! Härligt, alltid roligt att några läser! Med mig är det fint och jag trivs jättebra. Jag har tyvärr inte fått pengarna från Skåre än men snart ska det köpas in en gitarr. Det kommer att bli jättebra och eleverna kommer att bli så glada!

    Åh eran resa verkar ju också rätt grym (eller jag är mer boende ;)... Jag skulle jättegärna vilja åka till Australien. Hoppas ni hade det toppen i Thailand, Malaysia med och får det fortsatt underbart. Jag håller mig uppdaterad på er blogg. Njut av allt du får uppleva och ta hand om dig! :)

    Vi hörs! /Johanna

    SvaraRadera