fredag 11 februari 2011

5 månader...

...i Thailand idag! Tiden bara flyger iväg samtidigt som om det känns som om man har bott här jättelänge, konstigt.

Denna vecka har (också) gått jättefort och jag vet inte riktigt varför för det har egentligen inte hänt något jättespeciellt. Bara en rolig vecka helt enkelt!


Så här vackert är det i Mae Sariang

Jag har undervisat mina engelskgrupper och eleverna är så himla härliga! Man kan känna lite oro och panik innan ibland över att man undrar om det man har planerat kommer att funka/bli kul med mera men det blir nästan alltid bra! Asså shit, vad jag kommer sakna alla sen när de har fått sommarlov!


Mawinee & Louise

Vi pluggar engelska! (alltid kul att leka :)

För oss har det ju nästan börjat kännas som om slutet är nära bara för att de åker hem i mitten på mars och jag och Louise får andra uppdrag i Thailand april/maj. Det kommer bland annat att innebära konferenser, läger och bybesök med mera men mycket är inte riktigt bestämt än. På söndag ska vi i alla fall ha en avskedsfest för de elever som går i årskurs 12 och slutar, det kommer att bli sorgligt!

Men först väntar något roligt; imorn ska vi på ett äkta karenbröllop i en by. Jag älskar våra bybesök, det har något speciellt som ger avtryck på en. Man kommer så nära kulturen och får uppleva så mycket härligt, det är verkligen fint. Jag tror att vi med största sannolikhet ska sova över en natt hos en elev också, vi tyckte det kändes lite kort att bara åka över dagen så när vi ändå kommer iväg passade vi på att fråga om det gick att stanna och de blev jätteglada.

Vi ska iväg tidigt och några elever kommer att åka med oss samt att många som vi känner redan är där. Tyvärr är det ändå många som tvingas avstå för att de har så enormt mycket plugg och många prov så här i slutet av terminen. Jag tycker så synd om dem, speciellt de som bor i byn som vi ska till, för det finns inte så många tillfällen för dem att komma hem och träffa sina familjer... Man vet ju själv hur det är att längta efter och sakna sin familj om man säger så! och flera av dem som bor på hostlet är ju bara i 11-13 års åldern.


Plugg, plugg och massa plugg...


Fast idag är det bara 10 dagar kvar tills mamma, Jennie och mormor kommer! Det ska bli så himla roligt! :)


Okej det känns lite trist men det får bli en tråkig avslutning på detta blogginlägg:

Jag har nyss klämt ihjäl en ödla (eller om det var två) i min badrumsdörr!! Så himla sjukt, när jag skulle stänga så gick det inte och när jag fattade/såg var det var blev jag livrädd och bara skrek! Det var galet äckligt och svansen liksom rörde på sig ett tag *dödsryck?... ALDRIG att jag tänker röra den där så imorn ska jag be Aphirak att hjälpa till att ta bort den mosade ödlan! Stackarn, jag är absolut ingen djurvän men det där kändes lite väl brutalt ;) Förlåt och vila i frid i djurhimlen ödlan!


Det var nog allt för nu, jag hoppas kunna bjuda på fina bilder med mera efter helgen!

Allt gott och ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Nesse din lilla djurmördare! Hahaha! Det här var bara roligt och Linn hälsar att det gör ingenting utan att det bara var bra. Hon hoppas även att det var två som kom emellan dörren...
    Jag är hemma nu. Ska vi skypa nån dag i veckan?
    KRAM!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Räddningspatrullen12 februari 2011 kl. 09:28

    Jag kan riktigt höra hur du skrek i åsynen av den döda ödlan. Men lugn bara lugn, vi kommer och räddar dig snart :) Bara en vecka kvar tills vi är på väg!

    Kram till dig!
    /mamma

    SvaraRadera
  3. Haha! Nu har du hört hela historien, och den fick ju ett lyckligt slut=ödla borta :)
    Tack för mysig skypedejt, vi hörs snart igen min vän! Kram!

    Mamma: jag tror inte att du hade skrikigt mindre om jag säger så men Tack ändå för att du ställer upp! Det ska jag komma ihåg nästa vecka.. ;) Snart ses vi!!! KRAMIS :)

    SvaraRadera