måndag 28 februari 2011

En toppenvecka!

Hej alla!

Nu är jag tillbaka i Mae Sariang efter att mamma, Jennie och mormor drog vidare till Phuket igår vid lunchtid. Det var sorgligt men kändes ändå helt okej, jag är bara så glad över veckan vi haft tillsammans och nu återstår ju bara 2,5 månad i Thailand. Ingen tid alls ju när man tänker att det var 8 månader när jag skulle åka hit! Och tiden går fort men jag saknar pappa, Emma, Fredrik, morfar och alla vänner i Sverige såklart!

Jag tror det handlar mycket om att förbereda sig på att åka hem, jag vet datumet och det är det som jag är inställd på, då funkar det inte att dra 2 månader innan. Min vardag är ju här och nu och än har jag inte slutfört mitt uppdrag i Thailand. Men i maj hoppas jag vara redo och det kommer vara otroligt mycket blandade känslor av glädje för att få träffa alla hemma igen samt ledsamhet över att behöva lämna alla underbara människor och allt annat som man trivs så bra med.

Nu ska jag skriva lite mer om vad vi har haft för oss när mamma, Jennie och mormor varit här och hälsat på oss. Lillasyster har ju redan berättat om ett härligt besök vid vattenfall och firande av födelsedagar, aningen tidigt men trevligt ändå! På lördagen hade Louise och jag lite ärenden som vi försökte fixa snabbast möjligt, sen gick vi till ett tempel och drog vidare till det största köpcentret i Chiang Mai. Det var jättebra, speciellt för mig och Louise som var i behov av lite nytt i garderoben. Kläderna slits som bara den och det känns som om man har samma saker på sig jämt!



På kvällen blev det Pizza Hut, det var galet gott! Vi passar på att äta lite västerländsk mat när vi är i Chiang Mai eftersom det inte riktigt finns på menyn i vår lilla stad. Jag är lite trött på ris eftersom man äter det varje dag men det funkar...

Sen unnade vi oss en fotmassage på ett jättemysigt ställe med trevlig personal. Efter det gick vi till vårt guesthouse och Jennie klippte mig och Louise. Vi har ju inte varit helt nöjda med thaiklippningarna så det var toppen att hon kunde fixa till lite. Det blev bra! :)

Söndag morgon innebar ett kort besök till pwokaren-kyrkan mest för att de skulle få se stället vi gillar att gå till och även träffa lite folk. Vi var med på Gudstjänsten ett tag men tyvärr var vi tvungna att gå tidigare men det var ändå värt det. Det var även flera av de äldsta eleverna (12:orna) från Mae Sariang som denna helg besökte hostlet i Chiang Mai och universitet eftersom de kanske ska börja där själva så det var roligt.

Sen så följde jag dem till flygplatsen för att vinka av och som jag sa kändes det "helt okej" även om man såklart skulle önska mer tid tillsammans. Det finns så mycket man kan göra, se och uppleva och den här veckan har verkligen gått superfort men varit underbar!

Nu taggar jag det som ligger framför, vi har en hel del att göra och det ska bli kul, men samtidigt går det upp för en att det verkligen närmar sig slutet med arbetet på elevhemmet. Fy det är inte roligt, jag kommer sakna alla och allt så mycket!

Ha det bra så länge! Kram Johanna

2 kommentarer:

  1. Vi får banne mig höras snart!! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Men JA! Jag ska säga till oss på skarpen ;) Hör med agnar bara så tajmar vi snart!! KRAMAR!

    SvaraRadera