fredag 25 februari 2011

Syrran har ordet!

De senaste dagarna har gått väldigt fort, men som man säger "tiden går fort när man har roligt"!

Torsdagen började med en tre och en halv timmar lång minibuss resa till Chang Mai vid 8 på morgonen. När vi kom fram åkte vi till vårt hotell och gick sedan direkt för att äta. Sedan bar det iväg till sjukhuset med mig (Jennie), mamma och Johanna för att vi misstänkte att jag hade streptokocker. På sjukhuset gick allt väldigt fort och vi var färdiga på 1,5 timme med ett negativt besked om positivt för streptokocker. När man åkte hit till Thailand var det för att kunna ta del av allt Johanna har varit med om, dock hade jag faktiskt kunnat avstått besöket på sjukhuset, där hon varit ganska mycket. På kvällen strosade vi omkring på nattmarknaden och shoppade loss och man märkte verkligen hur billigt allt är.


En "statyett" eller något som en elev gjorde till mig.
 På den stod det "den är inte vacker men den är gjord med hjärta" på thai.

En restauang vi åt på


På fredagen åkte vi till ett vattenfall (till min stora glädje) på förmidddagen. Det tog ca en timme att ta sig dit men jag fördrev tiden både fram och tillbaka genom att sova. Vid vattenfallet var det otroligt vackert och häftigt och vattnet var runt 25 grader varmt. Vi var där i två timmar och åkte sedan för att äta mat. Vi slappade vid poolen några timmar innnan vi skulle ut och äta. På kvällen blev det en lite finare restaurang för att fira min och Johannas födelsedagar som är om en vecka respektive 4 veckor. Efter det blev det shopping och fiskspa (fiskar som åt upp döda hudceller på fötterna). Fiskaspaet kittlades och så kände man en stickande känsla som när ens fot somnar, men det var väldigt häftigt och fötterna blev riktigt mjuka!





Imorgon väntas någon form av utflykt och på söndag åker jag, mamma och mormor till Phuket. Jag är så himla glad att jag har fått åka hit och sett vilket underbart äventyr Johanna har varit med om när jag själv har varit hemma i kalla Sverige.

Tack Louise och Johanna för att ni har tagit hand om oss så bra och varit så bra guider och tolkar! Ni är underbara!

Kramar Jennie

2 kommentarer:

  1. Hej på er! Vad kul att få läsa en annan "krönikör" Ha det fint! Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Jennie, och alla ni andra.
    Jag förstår att Johanna och Louise har varit fantastiska som guider och tolkar, jag kan inte komma på nån som skulle kunna vara bättre! Ta hand om er där borta! Jag vill höra allt när ni kommer hem! :)
    Kram!

    SvaraRadera