lördag 5 februari 2011

Hej hej!

Denna vecka har rullat på rätt fort, vi har haft undervisning som vanligt på elevhemmet och det blandas alltid med skoj och skratt! Det var längesen jag lekte så mycket som jag har gjort här nu... ...men inte mig emot, jag gillar lekar och har ju fördelen att få bestämma vad vi ska göra på mina lektioner! :)

Vi har filmat väldigt mycket nu på sistone, det tycker de är superkul och vi har tillsammans spexat loss hela veckan! (Speciellt killarna tycker det är väldigt roligt att stå på händer, dansa och hålla på). Jag skulle omöjligt ens kunna lägga upp hälften men nu har jag och Louise igen redigerat ihop en film som ska läggas upp i nästa inlägg. Där får ni se lite av allt, mycket nöje!

Idag var vi på ett bröllop i en nationalpark, mycket fint! Jag har ingen aning om vilka som gifte sig eller så men som jag sagt tidigare, det är inte så noga, alla är välkomna till fest! Vi tänkte inte gå först men sen ändrade vi oss så vi droppade inte lite sent... även det, heller inga problem men vi har av någon anledning alltid svårt att komma "diskret". Det kan ha att göra med att vi är vita "faranger" så när vi smyger in bakom får vi allas blickar på oss! Jag är van men det pinsamma var att det var precis i ögonblicket innan man säger "tager du ____ att älska i nöd och lust (blablabla)... ...JA!". Perfekt timing att göra entré på ett bröllop! ;) Men de lyckliga två fick varandra i alla fall, tack och lov!



Nong Book håller precis på att lära sig gå

Sen bar det iväg hemåt för tvätt i stekande sol, härligt och svettigt! Skype med mamma och städning av badrum och hus. Vi är duktiga vi!

På kvällen var vi på hostlet, först andakt och sen lekte vi en populär lek som introducerades av mig i veckan. Det går ut på att man är två lag och ska gömma en peng i händerna på olika sätt, typ spindel, bomb, staket osv. Okej, lite svårt att förklara men det finns med i ett klipp som är upplagt på facebook (se länk ovan). I alla fall sjukt kul för de var så himla taggade!

Under tiden höll killarna som vanligt på att spexa runt och vi fångade även idag oerhört mycket på film, det var länge sen jag skrattade så mycket! Idag hade de nämligen kommit på en ny idé. Första killen står på händer mot väggen, sen kommer nästa och ställer sig precis likadant tätt intill och så byggde de på med fyra stycken. Den snyggaste avslutning var att alla ramlade ihop i en hög av armar och ben, jag trodde först någon skadade sig men de verkade må fint och skrattade högt över den lilla tabben!

Imorn ska vi till en ny kyrka på Gudstjänst med eleverna och sen blir det nog lekkväll på hostlet. Jag undrar hur många gånger jag har nämnt ordet "lek" på den här bloggen?! Skönt att det är något jag inte tröttnar på iaf! "för vi har vårat glada barnasinne kvar.." :D

Ha en fin söndag och föresten: endast 16 dagar tills mamma, Jennie och mormor kommer hit!

Allt gott!

2 kommentarer:

  1. Läääääängtar kära syster!!! <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Jag med finaste! Kom hit nu!! :D alla kramar i världen till dig! <3

    SvaraRadera