onsdag 23 februari 2011

familjen på besök!

Hej!

Nu är delar av familjen här; nämligen mamma, Jennie och mormor. Det var så skönt att få träffa dem och underbart att krama om dem när de anlände i måndags kväll! Det har ju gått 5 månader sen jag åkte till Thailand men det känns faktiskt inte riktigt så länge.

Vi har haft fullt upp de senaste dagarna och kommer ha framöver med så vi får se hur det blir med bloggandet denna vecka. Man vill ju njuta av varandras sällskap så mycket som möjligt när tiden går fort!

I alla fall så har de fått se vårat hus och den lilla staden såklart. Vi har varit på hostlet och de har fått träffa alla elever något som uppskattades väldigt mycket från båda håll. De blir så himla glada när det kommer svenskar på besök och familjen har fått ställa upp på ganska många foton, speciellt Jennie som enligt eleverna (och mig) är "very beautiful!" :)

Idag har vi hunnit med att besöka en karenby och spendera mer tid på elevhemmet. En sak som jag har märkt nu när jag har familjen på besök här är att jag hela tiden får påminna mig själv om att saker och ting som är vardag för mig är helt nytt för dem. Det var ju likadant för mig i början men det tänker man inte alls på nu! Vi stöter på små kulturkrockar här och där (får skriva mer om det senare), det är typ som om två världar möts, och jag skulle då tillhöra den här världen då. Johanna är hemma i Thailand, det känns fint och gör att man blir lite stolt!


Mawinnee, Jennie och Phannara

Succén fortsätter - vi lekte spindelleken! ;)

Mamma och mormor med världens goaste kille!

På väg mot byn - finfin utsikt!

En karenkvinna som väver


Två coola grabbar - Phiichai och Katee :)

Mamma får en stor kram av sötaste Manida!

Hostelfamiljen och vi! :)

Imorn åker vi till Chiang Mai för några dagars roligheter! Vi får se vad vi hittar på men jag är tillbaka i Mae Sariang på söndag för då drar ju familjen vidare till Phuket. Jag skulle gärna följa med men vi har tyvärr fullt upp senare men det ska bli kul att få umgås ett tag i storstaden i alla fall!

Ha det bra! Kram Johanna

9 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt att se delar av familjen Nilsson (och Frediksson förstås)tillsammans, i Thailand! OCh vad kul för dig att få visa det som nu under en tid är din vardag. Följer dig hela tiden därborta med spänning! Hälsa alla! Kram Gunnel (i Huskvarna)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen kul att se bilderna på er tillsammans! Det känns nästan som om man är med själv! Och för varje dag som går så närmar det sig stunden då vi ses nästa gång! :) Kram.

    SvaraRadera
  3. Åh, tänk att ni är där tillsammans nu. Jag blir glad bara av att se bilderna på er..Njut av varenda minut i värmen! (här var det minus 21 i morse då jag for till jobbet.
    Stor kram till er alla!
    Carin J

    SvaraRadera
  4. Vi har det såå bra på vår resa, och vi har världens bästa guider och tolkar i Johanna och Louise:)Snart ska vi ut och fira 17- och 20-årsdagar i förskott. Allt gott!

    Kram Ann-Sofie, Jennie o Inga-Lill

    SvaraRadera
  5. Ah va kul att delar av familjen hos dig nu :) Väldig härliga bilder på er.
    Nu får du lära dem allt du kan ;) Hur länge stannar de?
    Jag och Unni skulle gärna prata med dig på skype igen, men vi kan ju ta det först när familjen åkt hem.
    Hade så bra!
    Många kramar
    Johanna

    SvaraRadera
  6. Hej och tack allihop!

    Vi har det hur bra som helst förutom att tiden går alldeles för fort! Men det är skönt att de är här och det har varit roligt att visa massa saker, speciellt Mae Sariang och elevhemmet såklart :)

    Jag skypar jättegärna med er Johanna och Unni! Det var allt för längesen, nästa vecka passar bra för mig vilken dag som helst.. typ runt 15-17 tiden för er är bra för mig! Hoppas det passar?

    Många kramar och man kan ändå faktiskt säga att snart ses vi (tiden bara flyger iväg), saknar er!

    SvaraRadera
  7. oj föresten Johanna: de stannar i Chiang Mai tills söndag, sen är de i Phuket en vecka.. :D
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder, härliga minnen för er!Ta väl vara på er! Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  9. Jag ska checka med agnar så snart som möjligt om en tid som passar att skypa. så hör vi av oss till dig goding!!

    SvaraRadera