söndag 20 februari 2011

Nu var det längesen jag hörde av mig här utav olika anledningar, det är svårt att börja skriva det här inlägget utan att nämna att jag fick reda på ett mycket tungt besked i veckan. Jag ska inte säga mer än att mina tankar går till alla anhöriga. Ta hand om varandra där hemma!

Jag tänkte ändå kort bara uppdatera lite om veckan som gått, även om det känns ganska orelevant i jämförelse. Vi har undervisat (som vanligt), lekt en massa skojigt och idag har vi varit på hostlet mest hela dagen för söndagsmys. Som jag har sagt tidigare är söndagar en rolig dag och vi firade Gudstjänst, hängde med elever, fotade och på kvällen blev det lekar. De frågade om vi ville hålla i det men jag var inte jättepepp så vi bidrog bara med litegrann men jag tror att det blev lyckat.

Det stora nu är att jag själv väntar besök vilket känns otroligt roligt! Min dagnedräkning har blivit timmar och det är ungefär 20 timmar kvar tills vi får krama om varandra igen. En ganska overklig tanke efter 5 månader men det ska bli underbart att få träffa mamma, Jennie och mormor!

Tills vi hörs igen, allt gott!

Här kommer lite sköna bilder:


Lillkillen och jag

Asså sötaste killarna!

Vi lekte en galen "stolslek" och det var ju bland annat
extremt roligt när de kom på att de kunde dra bort
stolen när kompisen skulle försöka sätta sig! :)

Saowanee, Branee, Louise, Saengdao och Somittra

Kramgo liten elev! (vilket är ganska ovanligt här :)

Soriyadet (skön min!? :) och Dara

Fototajm!

Eleverna gillar att spela och sjunga

En rätt charmig bild på oss, eller hur? ;)

Vill man läsa lite mer så har Louise och jag faktiskt varit flitiga att uppdatera equmeniabloggen under veckan.

Kolla in på: http://equmeniapraktikant.wordpress.com/category/thailand-1011/

Nu blir det sängen... Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Åh nesse!
    Ta hand om dig och hoppas du får det fint med ditt besök. Kram!

    SvaraRadera
  2. min fina vän! jag skickar en massa kramar till dig och lovar att vi ska ha en bra vecka! :) saknar dig!

    SvaraRadera