tisdag 15 mars 2011

English camp



Här kommer en massa bilder från engelskalägret i ett snabbt fixat bildspel

Det har varit så himla roligt och vi har gjort en massa saker! Lekt lekar, bakat chokladbollar, kollat på film, sjungit, dansat, haft andakter, pluggat engelska, varit på utflykt, spelat brännboll, badat, haft en show, spexat med mera.

Jag, Louise (och eleverna) är så nöjda, det enda som är tråkigt är att detta var det sista vi gjorde på hostlet. Idag har det varit många avsked och det har inte vart roligt alls. Det har varit så sorgligt och vi har gråtit många tårar samtidigt som det är så overkligt att man inte ska träffa de flesta av dem igen. Jag kan fortfarande inte fatta det, men jag saknar dem redan!

Det finns jättemycket mer att berätta om våra dagar men jag har inte riktigt tiden nu. Håll till godo med bildspelet så länge!

Imorn ska vi till Chiang Mai och sen vidare till Malaysia för att fixa visumen. Jag tror att vi kommer att komma tillbaka den 20 mars. Ni vet ju att vi inte har haft turen med oss på alla tidigare resor så tänk gärna lite extra på oss och håll alla tummar och tår för att allt ska gå bra!

Vi hörs snart igen! Kram :)

5 kommentarer:

  1. Fantastiskt roligt att se bilderna och ert stora engagemang! Ni smittar oss hemma också. Kram och lycka till med visum! /ulla

    SvaraRadera
  2. Förstår av alla fina bilder att det blev ett kanonläger:) Vilka tjejer ni är, och vilka underbara barn och ungdomar ni haft förmånen att rå om de här månaderna! Jag hoppas verkligen att ni får möjlighet att ses igen.

    Tredje gången gillt vad gäller visumresandet - nu måste det ju bara funka:) Trevlig resa!

    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Verkligen bra jobbat! Vilket minne! Och vad snygga t-shirtarna blev... ;)
    Avsked är aldrig roligt så jag förstår att det känns jobbigt.
    Jag vill i alla fall önska er all lycka på er visumresa. Vad kan gå fel den här gången...
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Tack allihop! Det blev verkligen ett lyckat läger med allt som ett "riktigt" läger SKA innehålla ;) Vi är jättenöjda och hade så kul!

    Jag taggar redan för scout och tonårsläger i sommar! :D

    Haha Linn, kul att du såg de snygga skapelserna! Alla eleverna var ju glada som fick 2 st iaf, en kommunalråds-t-shirt och en "english camp-t-shirt" :D

    Ha det fint och kram på er!

    SvaraRadera
  5. TAGGA NESSE!!!! :D
    Men helt seriöst. hur svårt kan det vara att hitta en tid att skypa på? Jag kan alla dagar denna vecka efter klockan två utom tisdag och onsdag. Tisdag kan jag efter tre och onsdag efter fyra.. Skriv när du kan!! Här i ett mail eller på fejjan. Vi SKA få till det!!! Kram!

    SvaraRadera