måndag 28 mars 2011

Till mamma och pappa....

....eftersom ni så länge nu har tjatat på att jag ska skriva tänkte jag att jag skulle tillägna detta blogginlägg till er. Nu är det alltså äntligen dags för lite nytt från Thailand så varsågoda (allihop såklart)! :)

(Vi har haft mycket för oss sen sist och varit borta endel så därför har det varit lite svårt att blogga. Dessutom har jag haft lite bildproblem då utrymmet på bloggen tog slut och jag har inte kunnat ladda upp några bilder men nu är det fixat!)

Oj, det är svårt att börja när det blir en sådan här paus så jag får nog dela upp det lite. Men vi hade ju vårat engelskaläger den 12-15 mars och det blev riktigt bra! (ni kan se bilder nedanför i bildspelet). Lägret gick fort (som det brukar när man har roligt) men sen tog det slut lika tvärt. Eleverna droppade av under sista dagen och åkte hem till sina byar, och Louise och jag var också rätt slut. Dels trötta för att vi slitit så med lägret men även alla avsked som var så sjukt jobbiga. Det går inte att beskriva hur mycket man kommer att sakna dessa ungdomar och alla andra!

Vilket härligt gäng!

Dagen efter åkte vi till Malaysia och hela visumgrejen gick förvånansvärt smidigt. Vi hade även några dagar att verkligen turista och se Kuala Lumpur så det var trevligt. Det blev bland annat besök i KL tower, bio, nationalmuséum, parker och köpcentrum.


Utsikt över Kuala Lumpur, häftigt!



En dag åkte vi till IKEA också och det var verkligen en rolig grej, man såg saker med nya ögon och förvånades över hur "svenskt" det var. Louise och jag var helt lyriska och gick och uttalade alla namnen på grejerna (som är exakt lika över hela världen), fotade och åt mat. Vi gick faktiskt rundan två gånger så att vi skulle kunna äta både lunch och fika! Det var inte svårt att välja, det blev såklart potatis, köttbullar, brunsås och lingonsylt! även om det inte slår mormors så var det riktigt gott för en person som annars äter ris varje dag ;) Och till efterätt sen blev det också ljuvlig dajmtårta! En sak som slog oss var att det var minst lika roligt att kolla på alla andra som åt den svenska maten. Det såg likadant ut på varje malajs tallrik, de hade typ slickat rent tallrikarna från brunsås men alla hade lämnat lingonsylten. Haha de verkade älska brunsås och många doppade till och med laxen i den! Som sagt, det hela var rätt komiskt :D


IIIKEEEEEEA!!!


Humöret var på topp!


Mums!


Det var svårt att inte tänka på Sverige och alla som man saknar!

Vi hade som sagt några toppendagar men det var lika härligt att komma hem till Thailand igen sen! Man längtade faktiskt lite på slutet och det är så skönt att kunna säga att jag kom hem till Thailand. Jag blir helt varm i hjärtat när jag tänker på det!

Vad som hände när jag kom tillbaka får ni läsa mer om i nästa inlägg. Fortsättning följer... :)

4 kommentarer:

  1. Hej Johanna!

    Vi känner oss verkligen hedrade och hoppas att du kommer HEM snart! Alltid lika roligt att läsa dina blogginlägg :)

    Kram mamma & pappa

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack och det var så lite så! Jag längtar såklart till mitt första HEM också! det är fint att man kan ha flera ;)

    Saknar er! Kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite IKEA-bilder! Det har varit alldeles för lite blått, gult,köttbullar och REA-skyltar i den här bloggen! ;) Kram.

    SvaraRadera
  4. Haha jag håller med! Och jag tänkte väldigt mycket på dig fina vän när jag gick där och din förmåga att kunna alla serier på produkterna! Det är ganska underhållande faktiskt och jag är stolt över att känna en "glas och porslin-expert" ;) Saknar dig massor! Kram!

    SvaraRadera