onsdag 2 mars 2011

Flip-flops

Om Thailand hade en nationalsko så skulle det garanterat vara de berömda flip-flopsen. Sedan jag kom hit har jag i princip bott i mina blommiga, blåa förutom alla de gånger man går barfota, vilket i och för sig också är ganska ofta!

En sak som är kul är att varje kväll när man ska hem måste börja leta efter sina skor i mörkret bland 60 par andra! Ibland har de fått fötter och sprungit iväg till något annat ställe och genast är de 3-4 elever där och hjälper till att leta efter ens skor "vilken färg med mera?". Det är ju toppen att alla kan låna av varandra! :)



Okej, det jag tänkte komma till är att man kan slita ut skor rätt ordentligt och jag tog en lite kul bild på ett par skönt använda skor häromdagen!


Så såg de ut när jag köpte dem i september och nu... :)

Nu har jag faktiskt kostat på mig ett par nya (typ 15 kronor) och jag har under min vistelse här övertygats om flip-flopsens förträfflighet! Jag gillar dessa skor alltså!


Underbart att jag lyckats få till ett (onödigt) inlägg om enbart flip-flops! Jag lovar att jag snart ska skriva om någonting vettigt och inte tråka ut er ;)

Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Haha! Sjukt bra!! Blir det skype imorgon? kram

    SvaraRadera
  2. Haha :) Ja! jag svarade ditt inlägg på facebook! det är kl. 20 över 4 för er va så kl. 22.20 för mig? Det blir toppen :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hälsning från södern3 mars 2011 kl. 04:17

    Hallå där uppe i norr! I dag har jag gått i mina ärvda flip flop hela dagen vid vår båtutflykt till Coral Island och Raya Island. Helt underbara öar med vit sand och turkost vatten som Jennie och jag snorklade i. Hälsa Louise och tacka för att jag fick ta över hennes kära skodon. De funkar perfekt!

    Ha det gott!

    Kram mamma

    SvaraRadera