torsdag 31 mars 2011

Flytt på gång

Hej!

Snart ska jag skriva igen på bloggen men just nu är det så himla mycket i och med att vi flyttar ur huset idag och sen vidare till Chiang Mai på imorgon. Vi har städat i flera dagar nu och eftersom Thailand tyvärr inte får några fler praktikanter har vi också behövt rensa alla saker som samlats i huset under alla de år som det har bott volontärer där. Det var hur mycket grejer som helst, mycket har skänkts till elevhemmet, endel ska säljas och vi har även slängt en hel del.

Det är så sorgligt att det inte kommer flera och de är såklart väldigt ledsna på elevhemmet också. Jag vet inte riktigt varför mer än att equmenia inte får pengar från SIDA längre så det krånglar till det ekonomiskt. Men jag hoppas att det löser sig och att man kan ha ett fortsatt fint samarbete framöver! För är det något jag har sett under min tid i Thailand är det att det är ett viktigt arbete som drivs där eleverna faktiskt får möjlighet till skolgång. Sen (även om det är svårt att se det själv) så vet man vilken utveckling i engelskan som har skett genom åren som de har haft volontärer. Både för familjen och alla elever som gått/går där, det är fantastiskt att jag har fått varit en del av det!

Att åka som praktikant är det bästa jag har gjort, alla möten, utmaningen, erfarenheten och glädjen. Och då spelar nog inte landet någon roll, man får upplevelsen i vilket fall som helst. Är detta något för dig? Sök till equmenias praktikantprogram 2011/2012  :)

equmenia.se/praktikant

Nu ska jag återgå till flyttstädningen.. Ha det fint så länge och jag längtar tills vi ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar