fredag 18 mars 2011

Malaysia

Hejsan!
Nu är vi framme i Malaysia och Kuala Lumpur. En helhäftig stad som är totalt olikt det mesta man ser i Thailand. Höga byggnader, tunnelbana och verkligen "storstadskänsla" och det är nog en av de mest mångkulturella städerna jag har besökt. Jag gillar det!

Idag lämnade vi in våra visumansökningar och det gick för ovanlighetens skull väldigt smidigt. Jag och Louise börjar nästan få vanan inne och visste hur vi skulle fylla i papprena osv. så det kändes bra. Alla andra gånger har man varit så himla "lost" men nu när vi väl hittade rätt till ambassaden gick det finfint. Vi ska hämta dem på måndag och jag är inte särskilt orolig. Vi borde få 2 månader till i Thailand utan problem och det bästa av allt, då har vi visum ända tills vi ska hem! :)

Sen kollade vi runt lite i stan, gick i en park och fotade oss framför Petronas towers "twin towers" (451 meter högt). Det var kul! Imorn hoppas vi kunna åka upp i något av alla de höga tornen som finns i staden. Sen käkade vi lunch, gick på ett shopping mall men det är ju mycket dyrade än i Thailand så vi ligger lite lågt :)




Vi får se vad vi hittar på imorgon men jag uppdaterar er nog. Nu får vi ju passa på att vara lite turister och verkligen se staden och göra kul saker!

Ha det bra, Kram Johanna


jag kunde tyvärr inte ladda upp fler bilder för det var något krångel med utrymmet.. men ett foto iaf!

4 kommentarer:

  1. Linn, Carin och Lars.19 mars 2011 kl. 11:01

    Storstadskänsla!? Vi tycker att bilden påminner en del om Önnerud...eller!?
    Hoppas ni får en fortsatt fin visumresa!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag visste att det var något bekant med staden men kunde inte komma på varför?! Inte konstigt att jag känner mig hemma här i Önnerud2 när det är så likt ;) Saknar er! Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är fantastiskt allt du får vara med om Johanna! Glad för din skull!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Tack Annika! Jag njuter av varje sekund och det är konstigt vilka resor man kan göra. På morgonen var jag i världens storstad med tunnelbana och senare på eftermiddagen sitter man på golvet i en by och äter ris med en karenfamilj. Mina upplevelser blir minnen som jag för alltid bär med och gärna delar med mig av när jag kommer hem!
    Hoppas allt är bra med dig och att du har fått se Alicia, Malin, Jonatan m.fl. i Jesus Christ! Jag kan tänka mig att det var fantastiskt och jag skulle så gärna vilja se den. Du får njuta av världens bästa musikal åt mig och hälsa hela familjen! Stor Kram!

    SvaraRadera