lördag 11 september 2010

Äntligen framme!

Hejsan!

Efter en lång resa är jag och Louise till slut framme i Chiang Mai. Vi bor nu i familjen Ernviks hus i ett mysigt litet rum. Idag blir det troligtvis lite rundtur i staden och senare vid 16.30 ska vi besöka den internationella kyrkan.

Efter ett tårfyllt avsked på Arlanda från familjen (kan fortfarande inte förstå att jag ska vara borta så länge som 8 månader) så åkte vi med planet kl. 14.40. Vi flög mellan Stockholm-Paris-Bangkok-Chiang Mai och allt gick bra men på flygplatserna var vi en aning förvirrade. Måste vi checka in vårt bagage igen? Vart ska vi gå? Vi hade tusen frågor men efter lite om och men lyckas vi orientera oss till alla gater och säkerhetskontroller. Läs mer om detta på: http://equmeniapraktikant.wordpress.com/

Väl framme i Chiang Mai blir vi upphämtade av Ulrika och vi åker för att träffa resten av familjen på en restaurang. Louise och jag är dock inte jättehungriga eftersom vi hann äta mat i Bangkok men jag får någon nudel och kyckling-rätt i sås. Väldigt gott men ganska starkt! Har kommit fram till att jag behöver vänja mig vid det mer samt även att äta med pinnar! Så himla krångligt och det tog typ dubbelt så lång tid för mig som för Otto (missionär i Thailand)...

Det blev en ganska tidig kväll och vi somnade gott i värmen (tur att vi har våra fläktar på högvarv) och bland ljudet av gräshoppor, grodor och fåglar. Det låter som ett helt zoo :)

Vårat rum

















Nu ser jag fram emot att se mer av Chiang Mai och fortsätta upptäcka Thailand!

Kram på er alla där hemma!

/ Johanna

6 kommentarer:

  1. Skönt att du är framme nu Johanna. Vi kommer att följa dig via webben:) Tänker jättemycket på dig! Kram Carin J

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!

    Nu är vi hemma igen efter ett par dagar i Stockholm då vi bland annat vinkade av dig på Arlanda, och tänk att du hunnit ända till norra Thailand under den tiden. Häftigt, men ändå så svårt att förstå att du ska vara borta så länge, och så långt borta. Som tur är har vi ju alla möjligheter att kommunicera med dig. Det ser vi fram emot :)

    Många kramar från mamma & pappa

    SvaraRadera
  3. Att vi inte tänkte på att träna på att äta med pinnar innan du åkte!? Det var lite orutin från vår sida... Men du får väl ha en gaffel nedstucken i fickan och ta upp lite diskret mellan varven så att du får i dig någonting ;)
    Kram Linn.

    SvaraRadera
  4. Wow, Johanna - vilket äventyr du har gett dig ut på!! Det ska bli kul att få följa din blogg och se vad du har för dig...lycka till!
    Stora kramar Hannah

    SvaraRadera
  5. Jaa! Carin fortsätt följa min blogg, det gör mig glad :)
    M&P- allt är fint, vi får köra skype till helgen :)
    Linn- det var ett himla bra tips! Tack;)
    Hannah- Tack och roligt att du hittat till min blogg! Ja, det är ett riktigt äventyr som kommer igång mer och mer.. Det ska bli spännande med alla utmaningar som väntar! Hoppas allt är bra med dig! :)

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att höra att allt gått bra!
    Hoppas att allt fortsätter den vägen och att fläktarna inte går sönder! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera