tisdag 28 september 2010

En ganska vanlig dag

Hejsan!

Idag har vi varit turister genom att åka på en båttur i den bruna floden som rinner genom Chiang Mai. Det var mysigt och intressant! Killen som vi åkte med höll på skämtade med mig hela tiden när vi åkte förbi massa nergångna hus om jag ville bo där och om massa annat. Men han var rolig och trevlig! Vi pratade och lyckades förstå varandra rätt bra på lite blandad engelska/thai. Målet var en örtträdgård där vi visades runt om vilka örter som hjälper mot huvudvärk, magont osv... Vi fick även smaka på en örtdryck som skulle vara bra för ens hälsa och den var så äcklig! Fy jag kunde inte dricka upp och hällde lite diskret ut det i dammen när killen var borta...




Michiru och Louise i örtträdgården




Okej nog om denna båttur.

Eftermiddagen spenderades till största delen för mer pluggande av språk. Jag har ägnat gårdagen och idag till att skriva om alla mina anteckningar från en anteckningsbok som vi fick av equmenia till en nyinköpt. Tanken var att skriva lite dagbok/reflektioner i equmenias (och det har jag gjort), men eftersom jag inte hade någon annan har ALLT som skrivits på thai-lektionerna också hamnat där. En lite rolig mix! Men nu så har det alltså inhandlats en anteckningsbok enbart för thai, jag är nöjd! Det var en bra repetition att skriva av allting dock! :)

Idag fick jag också en glad nyhet: den gemensamma volleybollträningen är troligtvis tidigarelagd imorgon vilket betyder att jag hinner gå på den och språklektionen! Hoppas att de planerna håller i sig...

Det var nog allt för nu, jag uppdaterar snart igen...

Ta hand om er! Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar