torsdag 16 december 2010

Öva, öva, öva!

Om en vecka är det dags för julspel, närmare bestämt den 24 december på självaste julafton. Det kan verka som lång tid kvar men Louise och jag ska till Chiang Mai också för att möta upp hennes familj och gå på en julfest på tisdagen så tyvärr går det bort lite tid, men jag tror att det är lugnt. Jag är peppad som bara den och det ska bli så roligt! Våra elever är duktiga och man kan inte vara annat än stolt. Det är drama/sång på engelska samt en dans. Stora utmaningar för oss och dem alltså men som sagt; de är så himla bra!

För att vara lite mer specifik är detta några av de saker som ska göras innan jul:
  • Öva! Drama, sång och dans en himla många gånger... :)
  • Fixa kläderna till dramat, det fanns mycket bra på hostlet men vi behöver utöka garderoben lite
  • Göra dekorationer till scenen
  • Baka pepparkakor och julgodis
  • och en hel massa mer...

Haha, det är lite roligt för jag trodde att julstressen enbart existerade i Sverige?! Men så var inte fallet... ;)

  
Dansövning
      
God Jul!
När vi gjort allting hoppas jag kunna lägga upp lite filmer så att ni får se :)

Ha det bra och njut av att julen snart är i antågande, vi hörs snart igen!

4 kommentarer:

  1. Jadå, vi känner av julstressen här hemma också. Men det hör ju till :) I morgon fredag är det öva, öva, öva som gäller för mig också inför helgens julkonserter med G:son. Efter det får man väl ta tag i det sista julstöket! Vi försöker väl skypa i helgen?!? Vi hörs!

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Haha ta det lugnt bara! Allt löser sig :) Åh va kul! Massa Lycka till G:son! Det blir säkert jättebra, ni är ju veteraner på julkonserter nu.
    Absolut, jag hör av mig och försöker vara inloggad så mkt som möjligt! Saknar er Kramis :)

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna!
    Tack för julbrevet till kyrkan! Jag läste det via Skårekyrkans hemsida, med bilder, kuvert och själva texten inscannade!
    Stor kram, god jul och allt gott. Ber för dig/ er och era fortsatta erfarenheter i Thailand! Ulla Berglund

    SvaraRadera
  4. Åh det var så lite så! Kul, jag blev glatt överraskad när jag såg att de hade lagt upp det på hemsidan. Ha en fin jul bästa Ulla och tack för all omtanke/bön. Kram :)

    SvaraRadera