onsdag 15 december 2010

Santa Lucia

I måndags var det Lucia men någon vidare stämning var det inte här. Jag lyckades se ett hackande luciatåg på svt.play, det var fint. Tyvärr var både Louise och jag lite småkrassliga så vi hade ingen större ork att fixa något lussefirande på elevhemmet. Det hade annars varit väldigt roligt såklart att få visa dem den svenska traditionen som är en av mina favoriter. Istället fick vi lägga vår energi på att öva julspel och dans.

Det kändes jättetråkigt att missa mina systrar i Grava kyrka, en som världens vackraste Lucia och en som den finaste solisten. Jag saknade julmyset men har iaf sett bilder och så småningom film hoppas jag!

Nu har vi dock lyckats fixa lite ingredienser för julbak i Chiang Mai så snart kommer vi att ge oss på att baka pepparkakor i stekpanna samt göra lite julgodis :) Vi får se hur det går men det borde i alla fall öka på julstämningen lite grann...

Emma och Jennie :)

6 kommentarer:

  1. Du kan vara stolt över dina systrar! För det var jag! Nästa år får Emma var lucia, så att ni behåller det inom släkten!

    SvaraRadera
  2. Jadå, det är jag! Haha vi tänkte precis på det där. Emma påpekade att luciakronan gick "i arv" från mig till Jennie och solot gick "i arv" från Jennie till Emma, lite kul! Men hon är en smart tjej så hon kanske kan börja gymnasiet nästa år?! ;D
    Föresten! Skype bokat med dig utan att du kanske vet om det... Den 23 december får du och Unni vakna tidigt! ;) Hör med henne! Stor KRAM

    SvaraRadera
  3. Bra! :) Det blir kanon det!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag är gärna lucia nästa år! :D
    Solot gick bättre än vad jag hade tänkt mig... Innan var jag hur nervös som helst och oroade mig om att jag skulle sjunga fel eller något sånt :) Hoppas du mår bra! Kram/Emma :P

    SvaraRadera
  5. Okej bra Emma! Då säger vi så :P Jag tycker du sjöng jättefint för mig i telefonen och lite nervös är man såklart alltid! Skönt att du är nöjd och glad och var stolt över att du vågade! Så himla modigt gjort! Jag mår bara bra, mycket att göra men det är kul! Stor kram syster så hörs vi snart :) <3

    SvaraRadera
  6. Ja visst är de fina dina systrar! Det var så vacker i Grava kyrka och jag vet ju att Jennie och hennes kompisar drivit detta väldigt mycket på egen hand.De är kanonduktiga! Det var så kul att hör Emma sjunga solo också. Det gick ju hur bra som helst. Ha det gott. Kram cfrån Ingrid

    SvaraRadera