lördag 18 december 2010

Pepparkaksbak

Idag har jag och Louise bakat pepparkakor. Jag tycker att det gick ypperligt bra bortsett från en liten detalj. Vi har ingen ugn i vårt hus så gräddningen innebar att vi skulle steka pepparkakshjärtana i pannan. Det funkade men resulterade i "pepparkaksbröd" istället för pepparkakor. Vi provade även att fritera några av dem för skojs skull men det är heller inget jag rekommenderar... :) Dagens stora plus var i alla fall att degen var fantastiskt god och smakade precis som hemma!


lycklig
 

2 kommentarer:

  1. Det är bra Johanna att ni inte bangar för den lilla detaljen avsaknad av ugn! Ni är påhittiga och finurliga så ni klarar er vad ni än ger er in på! Pepparkaksdoften måste ju i allafall infunnit sig. Ha det fint! Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja man får vara lite flexibel ;) Pepparkaksdoften kom verkligen och jag har nog aldrig uppskattat den så mycket! Det var riktig julkänsla det! Snart är det även premiär för vårt julspel, det ska bli så roligt! God Jul och kram från mig :)

    SvaraRadera